KOLIK POTŘEBUJEME VITAMÍNU D ?

28. srpna 2011 v 10:37 |  zdraví

Dnes má dr. Mercola na svém webu aktualizovaný článek o vitamínu D. Dočteme se i, kolik toho vitamínu vlastně přibližně potřebujeme, k čemuž se dosud nikdo nechtěl moc vyjadřovat.
Díky čtenářům za odkazy na dostupné vitamínové doplňky, líbí se mi zejména http://www.swanson.cz/vitamin-d3-250pcs-2000iu (vysoký obsah D3 - 2000 IU - tolik bychom asi tak v zimě mohli potřebovat. Naše výrobky mají nejvíc 400 IU, což je prý málo.)
Chřipku dostanete, protože máte nedostatek vitamínu D!

Dr. Mercola, 25. 3. 2010

Nová studie potvrdila, že vitamín D hraje důležitou roli v aktivaci imunitního systému proti infekčním nemocem jako např. chřipka.
Nedostatek vitamínu D již byl dán do souvislosti s širokým spektrem nemocí, které zahrnuje srdeční choroby, rakovinu, cukrovku, depresi, autoimunitní choroby a mnohé další.
Nová studie objevila, že aktivace T-buněk, aby bojovaly s infekcí, potřebuje jednoznačně pomoc vitamínu D. Když T-buňka rozpozná cizí vetřelce jako baktérie nebo viry, vyšle aktivační signály genu - receptoru vitamínu D. Gen VDR (receptor vitamínu D) pak zahájí produkci proteinu DVR, který navazuje vitamín D na T-buňky. Pak DVR spojený s vitamínem D produkuje PLC-gamma1 protein, který umožní T-buňce zahájit boj proti infekci.
Dr. John Cannell také oznámil, že vitamín D pomáhá produkovat antibakteriální peptidy, která napomáhají chránit proti chřipce. Proto v zimě, kdy je málo slunečního svitu, mají lidé větší sklon k nedostatku vitamínu D a nakazí se snadněji chřipkovými viry.

Tyto informace jsou vzrušující, i kdyby jen proto, že léčení nedostatku vitamínu D je nejen levné, ale v některých případech vás nestojí vůbec nic!
A optimalizace úrovně vitamínu D může mít významně pozitivní vliv na vaše celkové zdraví a pomůže vám chránit se před širokým množstvím nemocí, která jsou daleko závažnější než chřipka.
Vitamín D funguje vlastně tak, že zvyšuje tělesnou produkci 2 - 300 různých antimikrobiální peptidů, které jsou daleko efektivnější než jakákoli syntetická antibiotiky nebo antivirotika. A dělá to za zlomek ceny a naprosto bez toxicity.

Jak vás vitamín D chrání před chřipkou a dalšími infekcemi

Poslední studie, publikovaná tento měsíc v časopise Nature Imunology , podporuje předchozí teorii dr. Cannella, že chřipka může být prostým symptomem nedostatku vitamínu D, a vysvětluje mechanismus ochranného působení vitamínu D.

"Když je T-buňka vystavena cizímu patogenu, prodlouží svůj signalizační nástroj či "anténu" známou jako receptor vitamínu D, s nímž vyhledává vitamín D.
To znamená, že T-buňka musí mít vitamín D, jinak se aktivace buňky zastaví. Pokud T-buňky nenajdou dostatek vitamínu D v krvi, ani se nezačnou mobilizovat."

Takže se nemůžeme divit, že očkování proti chřipce nefunguje!
Očkování proti chřipce nezmůže naprosto nic, pokud je problémem v pozadí nedostatek vitamínu D, který brání vašemu imunitnímu systému, aby správně fungoval. Očkování v podstatě dále ničí váš imunitní systém, a jeho vedlejší účinky mohou být potenciálně smrtelné.
Často jsem zde psal o významu udržování silného imunitního systému, který chrání před malými i závažnými nemocemi, a pochopení role, kterou hraje vitamín D v tom, že umožňuje aktivaci vašeho imunitního systému, může radikálně změnit vaše zdraví.
Další studie publikovaná tento měsíc zjistila, že školní děti, které dostávaly doplněk vitamínu D, měly daleko méně případů chřipky i astmatu.
Studie byla provedena na náhodně vybrané skupině, s dvojím zaslepením (ani experimenátoři ani subjekty neznaly složení testu), s placebo-testem. Byly srovnány dvě skupiny dětí, od prosince 2008 do března 2009.¨
Jedna skupina 167 dětí dostávala denně 1 200 IU vitamínu D3. Druhá stejně početná skupina dostávala placebo. Pouze 18 dětí ze skupiny dostávající vitamín D dostalo chřipku, ve druhé kontrolní skupině to bylo 31 dětí.
Bylo rovněž zjištěno, že, u dětí s předchozí diagnózou astmatu dostaly astmatický záchvat 2 děti dostávající vitamín D3, a 12 dětí ve skupině dostávající placebo.
To jsou významné rozdíly. A nejlepší je, že je tak snadné optimalizovat přísun vitamínu D do své rodiny, abychom dosáhli podobných výsledků!

Zdroje vitamínu D

Ideální a nejlepší způsob, jak získat vitamín D, je vystavovat svou pokožku slunci. Vitamín D je ve vaší kůži generován po vystavení UV-B paprskům slunečního světla, funguje jako pro-hormon a je rychle konvertován na 25-hydroxyvitamin D, neboli vitamín D3.
Bohužel velká většina lidí v USA nemůže v období od září do poloviny dubna pravděpodobně získat dost UV-B záření ze slunce, aby si vyrobila optimální úroveň vitamínu D.
Pamatujme rovněž, že slunečné a horké počasí není nutně spolehlivým indikátorem množství UV-B záření. Pokud žijete v zeměpisné šířce nad 30° severně nebo pod 30° jižně, bude pro vás pravděpodobně prospěšné brát od září do dubna vitamínový doplněk s vitamínem D3.


Co musíte vědět o dávkování

Je také důležité uvědomit si, že i když doporučované denní dávky (RDA) pro některé věkové skupiny byly nedávno zvýšeny, stále ještě jsou pro většinu žalostně neadekvátní.
Například koncem roku 2008 Americká pediatrická akademie zdvojnásobila doporučenou dávku vitamínu D pro malé i větší děti a adolescenty, ze 200 na 400 jednotek denně. Ale nedávný výzkum ukázal, že děti potřebují desetkrát více než toto množství, aby se optimalizovaly prospěšné účinky, které může tento vitamín poskytnout.
Na základě nejnovějšího výzkumu se mnozí výzkumníci nyní shodují, že člověk potřebuje 35 mezinárodních jednotek (IU) vitamínu D na libru tělesné váhy (libra - asi půl kila). Toto doporučení platí i pro děti, starší osoby a těhotné ženy.
Avšak pamatujme, že potřeba vitamínu D je vysoce individuální, protože stav vitamínu D v těle závisí na mnoha faktorech, jako je barva vaší pleti, místo, kde žijete, a jak často se pravidelně vystavujete slunci. Takže i když vám toto doporučení může dát trochu lepší odhad toho, co skutečně potřebujete, je opravdu nemožné dát plošné doporučení, které by pokrylo potřeby všech.
Jediným způsobem, jak určit svou optimální dávku, je nechat si udělat krevní test. Ideálně byste si měli udržovat hladinu vitamínu D na 50-65 ng/ml po celý rok.


Vitamín D jako schůdná léčba depresí, cukrovky a dalších nemocí?

Shledávám povzbudivým, že výzkumníci nyní začali hlouběji pátrat po vlivu vitamínu D na depresi, a rovněž na kontrolu krevního cukru.
Překvapujícím spojením mezi depresí a hladinou vitamínu D je spojení mezi depresí a zánětem.
Jak jste se právě výše dočetli, vitamín D je nezbytný pro správnou funkci vašeho imunitního systému, aby mohl bojovat se záněty, a jiný výzkum objevil, že lidé s depresí mají vyšší tendenci k zánětům mozku. Totéž platí pro lidi s Alzheimerovou chorobou.
Další nemoci způsobené malými chronickými záněty jsou např. rakovina, arthritida a chronická únava, a mnoho dalších. A opět se zjistilo, že vitamín D hraje důležitou roli v těchto i dalších nemocech.

Podívejte se na seznam běžných chronických onemocnění, které vědci spojují s nedostatkem vitamínu D:

Rakovina, hypertenze, srdeční onemocnění, autismus, obezita, revmatoidní arthritida, diabetes 1 a 2, roztroušená skleróza, Crohnova nemoc, nachlazení a chřipka, zánět močového měchýře, tuberkulóza, otrava krve, příznaky stárnutí, demence, ekzém, psoriáza, nespavost, ztráta sluchu, svalové bolesti, zubní kaz, paradentóza, osteoporéza, makulární degenerace, pre-eklampsie, riziko císařského řezu, záchvaty, neplodnost, asthma, cystická fibróza, migrény, deprese, Alzheimerova nemoc, schizofrenie.
(Pozn. Orgonet: Odkazy na studie o jednotlivých chorobách můžete najít z původního anglického zdroje).
A to není ještě vše. 18 kontrolních testů z roku 2008 ukazuje, že dostatek vitamínu D významně redukuje úmrtnost ze všech příčin!
Je jasné, že široká škála zdravotních problémů a potenciálně smrtelných nemocí je přímo či nepřímo způsobena chronickými záněty ve vašem těle, což znamená, že s optimalizací přísunu vitamínu D byste neměli příliš váhat.

Důležité osobní zkušenosti

V minulých letech jsem udělal takový osobní pokus. Nebral jsem žádný orální vitamín D, když jsem odjížděl z tmavých a chladných chicagských zim do slunečného a teplého počasí. Vždy před odjezdem měl jsem hladiny vitamínu D kolem 60 - 65 ng/ml.
Když jsem se po tři měsíce dostatečně a bezpečně vystavoval denně slunci, každý rok, když jsem se vrátil domů, měl jsem hladinu vitamínu D vždy kolem 75 ng/ml. Když se to stalo poprvé, zarazilo mě to a myslel jsem, že je to příliš mnoho. Ale po čtyřech letech za sebou, když jsem měl tyto úrovně, začínám se domnívat, že je to možná zdravější normál.
Podle své osobní zkušenosti se domnívám, že je pravděpodobné, že optimální úroveň by měla být kolem 75 ng/ml. Částečně je to založeno na studiích záchranářů, která jsou v létě většinu dne na slunci a jejich úroveň stoupá až na 100 ng/ml.
Většinou se vystavuji slunci bez košile, v šortkách. Je důležité pochopit, že těchto vysokých úrovní nedosáhnete, pokud nevystavíte slunci značnou část těla.
Vystavením pouhého obličeje a předloktí slunci těchto úrovní nedosáhnete. Není to dostatečně velká plocha, aby sebrala dostatek UVB.
Ale buďte opatrní a chraňte si obličej. Neměli byste ho používat jako sběrač UVB, protože je tam pokožka příliš tenká a křehká, a náchylná k stárnutí následkem světla.
Já osobně nosím kšiltovku, abych měl tvář ve stínu, ale můžete také použít bezpečný ochranný krém, zejména kolem očí.

zdroj: http://orgo-net.blogspot.com


Můj dodatek : já osobně bych v zimě při nedostatku slunečního svitu do žádného solária nevkročila, myslím že téměř neexistuje bezpečné solárium a pochybuji že návštěvník dostane pravdivé informace zejména v těch provozovnách kde mají přístroje již nevyhovující.
Jsem si vědoma, že po desítkách let, kdy jsme byli varováni před pobytem na poledním slunci, bude následující článek působit téměř kacířsky.


Sluneční erupce



Foto: NASA


Vědci zcela změnili názor na opalování. Zatímco dříve po desetiletí tvrdili, že je opalování se na poledním slunci zdraví škodlivé, dnes si myslí opak.

Nebezpečí, které v podobě možného vzniku rakoviny kůže přináší lidské pokožce ostré slunce, údajně zcela vyvažují, ba dokonce převažují kladné účinky, které organizmu přináší vznikající vitamín D.

"Běžte na polední slunce zcela bez ochranného krému a to nejméně na pár minut," napsal server telegraph.co.uk s odvoláním na mezinárodní zdravotnické autority,

Lidé podle lékařů tím, že se vyhýbají přímým slunečním paprskům daleko více riskují vážné zdravotní následky kvůli tomu, že jim bude chybět vitamín D.


Vědci a zdravotníci nyní vzkazují, aby se lidé chodili opalovat hlavně v letních měsících a to na nejméně deset minut v době, kdy je slunce nejsilnější. Jedině jeho paprsky tak vzbudí v těle chemické procesy vedoucí k vytváření vitamínu D.

"V zimě jsou sluneční paprsky slabé k tomu, aby se v těle vytvářel tento vitamín," dodali odborníci oslovení magazínem telegraph.co.uk.

Někteří lékaři dnes hovoří dokonce o "epidemickém nedostatku vitamínu D v lidském těle."

Zdravotníci ale na druhou stranu dodávají, že by se přímým účinkům poledního slunce měly vyhýbat těhotné ženy a lidé s citlivou pokožkou, či jiným vážným onemocněním.


zdroj: http://tn.nova.cz/


Vitamín D ve zkratce
Za normálních okolností se vitamín D tvoří v kůži působením slunečního záření z provitamínu 7-dehydrocholesterolu, derivátu cholesterolu. Ultrafialové záření stěpí B jádro sloučeniny za vzniku cholekalciferolu, tedy vitamínu D3. Tuto schopnost výroby vitamínu v kůži si osvojili suchozemští obratlovci přibližně před 300 milióny let, kdy se přesunuli z oceánu, který byl bohatý na vápník.
Syntéza působením slunečního záření by měla stačit na pokrytí až 80 % denní potřeby, v závislosti na zeměpisné šířce a ročním období. V potravinách se cholekalciferol nachází v rybím tuku, játrech, vaječném žloutku a mléce. Jeho význam je v účasti při resorbci vápníku a fosfátu ze střeva a příspívá tak k regulaci a optimalizaci hladiny vápníku a fosforu v krvi. Fosfor i vápník jsou důležité pro stavbu kostí. Vitamín D je proto významný pro uchování kostí silných a nepoškozených.
Zdroj: wikipedia
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Dukill Dukill | E-mail | Web | 25. června 2012 v 15:44 | Reagovat

Pravdu máš....:-)

2 WilliamBeara WilliamBeara | E-mail | Web | 6. dubna 2018 v 20:40 | Reagovat

You definitely made the point!

3 RussellTum RussellTum | E-mail | 15. května 2018 v 17:12 | Reagovat

This kind of ribbons wig looks very reasonable and is also <a href=http://wigs-forwomens.com/>Human Hair Wigs</a>
produced from sophisticated lace materials obtaining the <a href=http://wigs-forwomen.com/>Wigs For Women</a>
original seem. Not just this provides an all natural persona <a href=http://wigsforwomenw.com/>Wigs</a>
it render a fashionable look for the eye. Your hair with this wig usually looks like it really is increasing out of the crown and also similarly sent out <a href=http://humanhairswigs.com/>Human Hair Wigs</a>
. Several suppliers currently are trying to help to make his or her ribbons the front human hair wigs affordable to ensure girls that actually need it could find the money to buy it.
While these hair pieces are generally make use of the correct way, it could actually provide a natural <a href=http://wigs-forwomens.com/>Human Hair Wigs</a>
appearance. For this reason it's going to be significant regarding clients to understand the different patterns given that hair pieces tend to be glued on the natural hair line this means you will <a href=http://wigsforwomenw.com/>Wigs For Women</a>
in addition epoxy strait into the top from the locks.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Od počátku až do konce, musel poutník projít po
úzké cestě i když někdy vedla přes skály a dokonce i údolím smrti.
Přesto se dala vždy, byl-li poutník pozorný, rozpoznat od všech odboček
kvůli usnadnění cesty, které vždy vedly do záhubyJohn Bunya