* PSYCHOSOMATIKA A PÁTEŘ *

28. února 2013 v 12:05 |  cvičení na podporu energetického systému
*
O páteři se všeobecně ví, že podpírá tělo a vede v ní mícha ze které vycházejí nervy, které zprostředkovávají výměnu informací mezi mozkem a orgány v těle. Reflexologická praxe často ukazuje překvapivé souvislosti, které by jinak laikovi, ale podle toho co vidíme a slyšíme v praxi - i některým lékařům, byly utajeny. Dá se říct, že páteř má vliv na všechny životní funkce v těle. Nejdůležitější částí páteře je však krční, protože od jejího stavu závisí kondice a fungování i ostatních částí. Nervy vycházející z páteře sice řídí všechny orgány a části těla, ale tuto jejich práci ještě kontroluje vagus (bloudivý nerv), který má svoje kritické místo na úrovni 3. obratle krční páteře. Tam často vlivem citového napětí, psychickým vypětím svaly ztuhnou a vagus sevřou. Proto po uvolnění krční páteře (měkké reponaci) pociťuje ošetřený všeobecnou úlevu v celém těle.

Je ale důležité pečovat raději o celou páteř a v pořadí tak, že si necháte nejdříve odborně odblokovat zablokovaný úsek, a pak si průběžně udržujte v dobrém stavu celou páteř. Páteř je nejsilněším energetickým kanálem fyzického těla. Když je nemocná páteř, chřadne celé tělo. Při dobrém stavu páteře se obnoví připojení na energetický systém a tělo se začne opět vracet do zdravého a harmonického stavu.
Máte- li možnost chodit pravidelně na hodiny jógy, máte výhodu. Neplatí to však pro všechny. Přikládám sem odkaz na video které bylo zřejmě určené pro seniory - nenechejte se tím zmást. Instruktorka vás bude provázet jednotlivými etapami cvičení a pravděpodobně vás nejvíce zaujmou oddíly "krční, hrudní, bederní páteř", ale doplňte to i o odddíl cvičení "na břišní svaly" - i ty mají vliv na držení páteře. Při cvičení mozek uvolňuje antidepresiva - máte endorfiny zadarmo .... tedy za 1 hodinu věnovanou tomuto cvičení. Ty 4 oddíly zaberou 1 hodinu času kterou byste třeba ze zvyku strávili u televize a přišli o ty úžasné benefity které si vaše páteř zaslouží.
Pokud se tedy orgány zdráhají vyléčení a jak se říká - nic na ně nefunguje, je velmi velká pravděpodobnost, že za nepříjemnostmi stojí i nedostatečně funkční - zatnutá páteř nebo rovnou zablokovaná. A pro zajímavost: do kostí - tedy i do páteře si člověk ukládá dlouho nezpracované emoce, špatné životní postoje a návyky.
Toto je slíbený odkaz na cvičení - pokud můžu radit, stáhněte si jej na flešku než z youtube zmizí / zatím se tam drží několik roků, ale jeden nikdy neví, že /. Je dobré si napoprvé poslechnout i informace lékaře - odhalí vám zajímavé souvislosti.
Všechny cviky na tomto odkazu jsou i proti bolesti:
http://www.seniorum.cz/videoserial-cviceni/barevne.html - Odkaz spolehlivě funguje na PC, nevím jak na ostatních zařízeních - pokud by vám nefungoval, tak zde pro všechny případy dávám i jednotlivé odkazy které jsou totožné s výše uvedeným odkazem:

https://www.youtube.com/watch?v=tM1qzdUkNik Břišní svaly

https://www.youtube.com/watch?v=MKrTYH0gv1A Krční páteř

https://www.youtube.com/watch?v=wIwMv6pV6HA Hrudní páteř

https://www.youtube.com/watch?v=XGCdPh2Tt74 Bederní páteř

Dala jsem sem odkazy jen na tyto čtyři oblasti, protože se aktuálně váží k tématu článku. Těch odkazů je tam ale celkem 12- na klouby atd. Stáhněte si je raději všechny - nikdy nevíte kdy se vám budou hodit, zatím jsem lepší komplexní soubor nenašla. Cviky se cvičí jogovým stylem - tak jak je komentuje i instruktorka, v souladu s pomalým nádechem a ještě pomalejším výdechem. Zaktivizujete si jimi líné a ochablé svaly které mají páteř držet - a svaly mají paměť. Zpočátku radím cvičit každý den, dokud nepocítíte zlepšení. Pak přejděte na udržovací styl - 2x - 3x týdně.


C - krční obratle, Th - hrudní obratle, L - bederní obratle
.
.

navazující články:
.


s díky Anička
 

42 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 eva eva | E-mail | 18. června 2016 v 8:19 | Reagovat

rada se dovim vic

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Od počátku až do konce, musel poutník projít po
úzké cestě i když někdy vedla přes skály a dokonce i údolím smrti.
Přesto se dala vždy, byl-li poutník pozorný, rozpoznat od všech odboček
kvůli usnadnění cesty, které vždy vedly do záhubyJohn Bunya