VAROVNÉ PŘÍZNAKY PŘI NEDOSTATKU VITAMÍNŮ A MINERÁLŮ

21. května 2014 v 15:02 |  zdraví


Nezapomínejte na hořčík

Bolí vás hlava, nemůžete se soustředit, nebo vás trápí bušení srdce a svalové křeče? Pak možná trpíte nedostatkem hořčíku. Magnézium neboli hořčík je přitom pro lidský organismus životně důležitá minerální látka.
Hořčík je pro lidský organismus nepostradatelným prvkem. Někdy je také právem přezdíván prvkem života, protože hraje klíčovou úlohu téměř ve všech procesech v lidském metabolizmu. Tím nejdůležitějším je tvorba energie.

Tento nepostradatelný prvek se podílí se také na obnově buněk, udržuje zdravé zuby a kosti a je důležitý pro správné fungování mozkových funkcí. Dále působí relaxačně na svaly, dokáže podporovat správný tok krve v krevním řečišti a reguluje srdeční činnost a rozšiřuje srdeční cévy.

Tělo dospělého člověka obsahuje kolem třiceti gramů tohoto prvku. Aby se jeho množství nesnižovalo, je nutné ho neustále doplňovat. Doporučená denní dávka pro ženy je kolem 300 mg a 400 mg pro muže.

"Běžným zdrojem hořčíku jsou například celozrnné obilniny, pšeničné klíčky, luštěniny, ořechy, listová zelenina nebo minerální vody. Vhodné jsou i různé potravinové doplňky, které tělu potřebné množství dodají najednou," říká RNDr. Eva Holubová, odborná ředitelka ze společnosti Naturprodukt CZ.

Intenzivní doplňování hořčíku se doporučuje zejména sportovcům, ženám s bolestivou menstruací a těhotným.
"Hořčík působí pozitivně také na některé nepříznivé psychické projevy, například stres, úzkosti, deprese, bolesti hlavy i obtížné migrény," dodává Holubová,
Přísun hořčíku v jakékoli formě není právě pro jeho příznivé účinky v podstatě nutno omezovat. Pokud ho nekonzumujeme v extrémním množství, případný nadbytek tělo přirozeným způsobem vyloučí.

ze zdroje www.doktorka.cz

Což takhle nedat si mléko?


Mléko, vápník a trávení a alternativní zdroje vápníku
Lance Johnson z webu www.NaturalNews.com v krátkosti vysvětluje, proč pasterizované mléko není ideálním zdrojem vápníku, jak se často tvrdí, a ve kterých potravinách je vápník dostupnější a naše tělo jej dokáže efektivněji zpracovat.
Pasterace (pasterizace) je proces, kdy mléko projde tepelnou úpravou (od 63 °C do 135 °C), které je zbaví živých mikroorganismů.
Podle Johnsona pasterovanému mléku chybí enzymy a skutečný vápník, který by lidské tělo mohlo využít. Telata, která jsou krmena pasterizovaným mlékem dokonce umírají před tím, než dosáhnou dospělosti. Lidské tělo pasterované mléko těžko tráví, protože při tomto procesu se mění molekuly proteinu kasein. Ty namáhají slinivku a nutí ji vytvářet vlastní trávicí enzymy, aby tyto molekuly mohla zpracovat.
Stejně jako jiné potraviny zbavené enzymů představuje pasterované mléko velkou námahu pro zažívací soustavu. Při špatném trávení proniká kasein střevní stěnou do krevního oběhu a způsobuje mnoho alergií.
Chybějící enzymy v takovém mléku, zahřátém a zničeném procesem pasterace, měly původně tělu pomáhat rozkládat živiny, jako je právě vápník. Bez nezbytných enzymů nemůže tělo vápník zpracovat, a ten projde tělem bez jakéhokoliv užitku.
Říká se, že člověk je jediný živočišný druh, který se i v dospělosti snaží živit mlékem jiného druhu. Jaké máme alternativy? Jaké jsou lepší zdroje vápníku než pasterované mléčné výrobky?
Alternativní zdroje vápníku v živé stravě
Johnson uvádí, že devadesát devět procent vápníku se ukládá v kostech a zubech a podporuje jejich funkci. Zbývající jedno procento slouží stahování a roztahování cév, činnosti svalů, nervů a buněk a sekreci hormonů. Pokud tělu chybí vápník, bere si jej právě z kostí (čímž může dojít k jejich řídnutí). Následující plodiny jsou skvělým zdrojem vápníku, který lidské tělo dokáže zpracovat.
Vybírám ty, které jsou v našem regionu snadno dostupné. Povšimněme si obzvláště mandlí, které patří mezi "nejčistší" ořechy a doporučují je i "příšní" vitariáni (např. Dr. Cousens), a pak zelených listů pampelišky, která se nám za chvíli začne objevovat na loukách a zahrádkách.
  • Sezamová semínka (1 polévková lžíce obsahuje 9 % DDD)
  • Mandle (22 mandlí obsahuje 27 % doporučené denní dávky (DDD) vápníku)
  • Zelené listy tuřínu (vodnice) (1 šálek nakrájených listů obsahuje 10 % DDD)
  • Paraořechy (1 šálek obsahuje 21 % DDD)
  • Lněné semínko (1 šálek obsahuje 43 % DDD)
  • Zelené listy pampelišky (1 šálek obsahuje 10 % DDD)


Zdroje:
http://www.naturalnews.com/039613_got_milk_fraud_calcium.html;
http://cs.wikipedia.org

MOJE POZNÁMKA:


FLUOR -Já osobně si myslím, že fluor je téměř ve všech zubních pastách a tudíž máme po celý život jeho příjem. Možná dost.
JÓD - http://poutnicicasem.blog.cz/1404/jod Tento odkaz vám poskytne informace o jódu, ale upozorňuji zejména vás, kteří se léčíte se štítnou žlázou bez ohledu na to zda máte sníženou nebo zvýšenou funkci, poraďte se svým lékařem .
DRASLÍK: odkaz rovněž na těchto stránkách http://poutnicicasem.blog.cz/1405/draslik



Články z tohoto blogu je možné šířit v nezměněné podobě vždy s uvedením těchto stránek http://poutnicicasem.blog.cz/ jako zdroje, případně i těch, které já uvádím jako zdroj.
S díky Anička

 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Od počátku až do konce, musel poutník projít po
úzké cestě i když někdy vedla přes skály a dokonce i údolím smrti.
Přesto se dala vždy, byl-li poutník pozorný, rozpoznat od všech odboček
kvůli usnadnění cesty, které vždy vedly do záhubyJohn Bunya