FILMY PŘI KTERÝCH ŽEHLÍM PRÁDLO

29. října 2015 v 14:55 |  filmy

♥ No, mám prostě ráda vůni žehleného prádla ve spojení s odpočinkovými filmy ♥



aktuakizace 30.10.2015


HALÓ, TADY INDIE

Todd Dempsy je mladý manažer pracující v call centru pro prodej žertovných předmětů, jež však firma však přesune do Indie a Todd má dvě možnosti. Buď odletí do Indie, nebo přijde o práci. Odlétá tedy do Indie, pro něj úplně cizího světa. Seznámí se zde s lidmi, jejichž zvyky jsou mu úplně cizí a kteří nemají o Americe ani ponětí. Čeká ho nelehký úkol. Netuší však, že kromě starostí a podivných lidí tu potká i lásku.



HOTEL BAGDÁD
Děj slavného snímku režiséra Percyho Adlona se odehrává ve zchátralém hotýlku v poušti na cestě do Las Vegas. Hladinu ospalého prostředí rozčeří svým příchodem korpulentní dáma z Bavorska, která se tu definitivně rozejde se svým manželem. Tak skončí jejich okružní jízda po Státech. Na obyvatele motelu působí Jasmin jako bytost z jiného světa. Svým naivním, laskavým chováním a osobním kouzlem si brzy podmaní všechny hosty i obyvatele zapadlého hnízda, včetně energické černošské majitelky. Podnik se začíná měnit v navštěvované místo, kde se lidé zkrátka cítí dobře.

Komediálně laděný snímek staví své situace i na střetu dvou ženských charakterů, daných zcela odlišným původem, výchovou a životními zkušenostmi. Hlavní roli ztvárnila populární německá herečka Marianne Sägebrechtová. Prostý a nenápadný film získal mj. ve Francii Césara za nejlepší zahraniční snímek a Hlavní cenu na filmovém festivalu v Riu de Janeiru. Pod názvem Calling you se proslavila i ústřední píseň, nazpívaná Jevettou Steelovou.



URGA - ÚZEMÍ LÁSKY
Co všechno se může stát, když mongolská žena odmítne manželský sex a když se v široširé stepi ztratí ruský řidič nákladního vozidla… Film dnes nejznámějšího ruského režiséra Nikity Michálková Urga se odehrává ještě východněji, než jsme u jeho snímků zvyklí - v současném Mongolsku (titul je pojmenováním dlouhého bidla se smyčkou, určeného na chytání dobytka). Michalkov na příběhu osaměle žijící mongolské rodiny ukazuje neomezený vliv univerzální kultury, pro niž neexistují bílá místa na mapě. Rodina pastevce Gomba, jejíž jurta se vypíná uprostřed travnaté stepi, se na počátku nachází v období jakéhosi pozdního "zlatého věku". Moderní civilizace do jejich tradicemi řízeného života nevpadá nijak razantně, ale s plíživou nenápadností v podobě svých standardních vyslanců - "ikony" (plakátu) akčního hrdiny či temperamentní melodie. Specificky čínskou reálií je opatření k omezení populačního růstu, které ve svých důsledcích přiměje Gomba k cestě do města. Částečně nevědomé propadávání cizím vzorům a bůžkům vyvolá v mužově životě agresivní, byť jen symbolickou protireakci. Tou je snová scéna příjezdu Čingischánova vojska, které se zjeví z hloubi času, ze samého nitra národní kultury, aby ztrestalo bezbranného zaprodance a zlikvidovalo vetřelce - televizní obrazovku. Příběh je vyprávěn z pozice cizince, bludného ruského řidiče Sergeje, jenž má hluboký respekt k cizí národní tradici a jenž své zapomenuté národní kořeny marně hledá. Pro Michalkovův oceňovaný film je podstatné splývání osobního s národním: Sergej a především Gombova rodina nepředstavují jen sami sebe, ale v širším měřítku celý svůj národ. Urga, vrcholící dílem ironickou, dílem výhrůžnou předzvěstí, je tak vposledku filmem o nezvratném rozkladu a o pozvolném pádu svébytné kultury, jež nepřestála nivelizující tlak civilizace multikulturální. K devizám Michalkovova stylu patří zálibné meditativní prodlévání kamery nad nedotčenou krajinou, do níž je vepsán původní řád vesmíru. Přes závěrečné memento jde však spíše o jemně nostalgickou komedii, jež se soustřeďuje na konstatování stavu, místo aby hledala viníky či vykreslovala přízračné vize.

NAVŽDY TVŮJ

Po letech stability se život osmdesátiletých manželů Craiga a Irene Morrisonových začíná pomalu měnit. Protože se změnila doba a předpisy, nemůžou se nadále živit provozem své malé farmy. A na Irene jsou vidět známky začínající demence. Proti vůli svých dvou dětí, kteří by je nejraději viděli v domě s pečovatelskou službou, Craig se rozhodne využít svého zděděného stavebního umu a postavit jednoduchý malý domek, kde by mohli s Irene žít. Nečeká však, že bude muset překonat spoustu úředních překážek. Film byl natočený podle skutečné události.


KOUZLO VŠEDNÍCH DNŮ
• Během druhé světové války otěhotní dcera coloradského ministra Olivie Daleová. Voják, kterého miluje, ji ale opustí a ona je svým puritánským otcem donucena k sňatku z rozumu za v podstatě cizího člověka, mladého farmáře Raye Singletona. Ray je pro ni schopen udělat cokoli, aby byla šťastná, a z celého srdce ji má rád. Vzdělaná Olivie ho ale nemiluje a v podstatě neví, co k němu cítí. Ví, že manželovi ubližuje, a chystá se odjet a porodit do Denveru. Až teď dochází k zjištění, v čem je pravé jádro skutečné lásky




ZMATENÁ DUŠE
Když srdce zkamení, pomůže jen láska.
Spisovatel a scénárista Hudson Milbank prochází velkou duševní krizí. Postupně zcela ztrácí osobnost a neustále se odcizuje od vlastního života, stáhl se do ústraní a večery tráví před televizní obrazovkou. Dříve velký milovních všech krásných žen, teď není schopen navázat normální vztah. Aby si udržel potřebnou hladinu adrenalinu, krade v supermarketech zboží, které vlastně ani nepotřebuje. Pak ale do jeho života vstoupí Ona. Jmenuje se Sára, a Hudson pomalu začne chápat, že jedině ona ho dokáže zachránit. Sára ale také postupně zjišťuje, že Hudson si nejprve musí pomoci sám.


COCO CHANEL A IGOR STRAVINSKIJ
Coco Chanel a Igor Stravinsky k sobě měli vždy blízko. Ona chce svými modely vnést nový závan do světa ženské módy, on si přeje změnit hudební vkus. Když se setkají, je Stravinsky pouhým exulantem v Paříži. Coco nabídne jemu i jeho rodině svůj dům. Přitažlivost mezi nimi je však nebezpečná...



 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Od počátku až do konce, musel poutník projít po
úzké cestě i když někdy vedla přes skály a dokonce i údolím smrti.
Přesto se dala vždy, byl-li poutník pozorný, rozpoznat od všech odboček
kvůli usnadnění cesty, které vždy vedly do záhubyJohn Bunya