„PĚT TIBEŤANŮ“- cvičení které vás nabíjí energií a omlazuje

24. července 2017 v 11:24 |  jemnohmotný energetický systém člověka
Cítíte únavu ? Jste podráždění a bolí vás páteř ? Už se nedokážete dívat na své ochablé svaly ? Tyto i další zdravotní problémy můžete vyřešit prostřednictvím řady cvičení 5 Tibeťanů. Jediné, co musíte udělat , je věnovat se cvičení alespoň 10 minut denně .

Pět tibeťanů představuje jednoduché cvičení, jehož úkolem je obnovit rovnovážné proudění energie v lidském těle. Pokud je v jednotlivých centrech hodně , nebo naopak málo energie a čakry " nespolupracují" tak, jak by měly, člověka časem sužují zdravotní problémy .
Už samotný název napovídá, že systém cvičení vznikl v Tibetu, kde lidé vědí, že fyzické i psychické problémy jsou způsobeny poruchami toku energie přes energetická centra - čakry. Pět Tibeťanů je jógový systém jednoduchých , ale velmi účinných cvičení , které stimulují energetická centra v těle . Známý je i jako Pět ritů omlazování.

UČÍME SE "PĚT TIBEŤANŮ"
Desítky webových stránek , videí v různých jazycích , knih i brožur nabízejí návod na to , jak správně cvičit 5 Tibeťanů . I když se dá cvičení naučit podle knížky , či videa z internetu , jednodušší je začít pod vedením instruktora, abyste si byli jisti , že cvičíte správně.
5 Tibeťanů je cvičení přizpůsobeno dnešní rychlé době . Nevyžaduje mnoho času , není náročné a obejde se bez speciálního vybavení . A je vhodné pro každého bez ohledu na věk či fyzickou kondici . Základ tvoří 5 cviků , které se opakují . Konečný počet opakování každého cviku - ritu je 21. K tomuto cílovému číslu se dá dopracovat již v průběhu několika týdnů .
Jaká pravidla je třeba při cvičení dodržovat? " Cvičte jen tolik , abyste se cítili příjemně . Cvičení se věnujte každý den ráno, nebo odpoledne - ne těsně před spaním. Postačí 10 - 20 minut . Před cvičením si důkladně protáhněte svaly a šlachy , rozhýbejte klouby . Cviky se vzájemně doplňují, proto je ideální provést je všechny za sebou.
Je pro vás konkrétní cvik problematický a rádi byste ho vynechali ? Pokud vám některý cvik dělá problémy , můžete jej vynechat a vrátit se k němu až tehdy, když získáte lepší kondici. Z počátku prostě budete dělat nácvik, seznamovat se se cviky. Hlavně nezapomeňte na správné dýchání a pozitivní mysl . "

Pravidelné cvičení 5 Tibeťanů prospívá tělu i duši . Mezi hlavní oblasti působení tohoto cvičení patří - zlepšení celkové pohyblivosti těla , aktivace krevního oběhu , lépe zvládání stresu , více energie a pozitivnější přístup k životu . Účinky cvičení se dostaví již po prvním týdnu. Pocítíte příliv vnitřní energie , budete výkonnější a méně unavení. Cvičení regeneruje organismus, působí proti stresu, depresi, bolestem zad, pomáhá získat štíhlejší postavu, zpomaluje stárnutí.


5 Tibeťanů je staré Tantrické cvičení přinesené a modifikované Tibeťany. Za 5 až 9 týdnů lze vypracovat až na konečný počet 21 opakování každého cviku . Pokud budete každý den cvičit těchto 21 opakování , vaše tělo bude mít energii mladého člověka . Jsou registrovány případy lidí, kterým se ve vysokém věku zlepšil zrak , tak že odložili brýle , vyléčili se z ekzémů a mnoha dalších nemocí .

ENERGETICKÁ CENTRA - ČAKRY

Je to cvičení , které harmonizuje fungování energetických center - čaker , které přímo řídí činnost žláz s vnitřní sekrecí a tím harmonizují všechny procesy těla
..Pokud jsou všechny čakry v harmonii, je harmonický i život člověka.
Já cvičím s přestávkami 5 Tibeťanů již několik let. Naučila jsem se pěkně dýchat , což je opravdu asi nejdůležitější část, vůbec je nedělám tak rychle jako uvidíte na videích, ale spíše formou relaxace, zaměřené na ten správný způsob dýchání a koncentrace, což pomáhá při zvýšeném stresu , vyčerpanosti a únavě . Těhotné ženy by měly vynechat cvičení , stejně pokud trpíte vážnými poruchami páteře nebo kloubů . Je velmi mnoho vysvětlení jak je cvičit. Podotýkám , moje cvičení je mnohem pomalejší , než uvidíte na videích a osvědčil se mi.
A ještě jednou - nedoporučuji cvičit rity před spánkem, protože se tím zvyšuje vaše energie a špatně by se vám usínalo .
PĚT TIBEŤANŮ :

1.Tibeťan " KÁČA ", otáčení se / první cvik má urychlit otáčení jednotlivých energetických center těla - čaker.
Prvním krokem k tomu abychom se začali otáčet je zjistit , na kterou stranu se budeme otáčet.


• stoj rozkročný - rozpažit obě ruce, jednu dlaň směrem nahoru a druhou dlaní k zemi . A teď si vyzkoušejte otáčení, a to tak, že se otáčejte za dlaní která je otočena k zemi . Když je to pravá dlaň,tak se otáčejte ve směru hodinových ručiček . Pak si změňte dlaně tak že ta která byla otočena směrem nahoru je dolů a naopak . Vnímejte pocity při otáčení na jednu a pak na druhou stranu. A vyberte si tu variantu která vám více vyhovuje - po zjištění se točte vždy ve svém směru maximálně však 21 krát . Pokud se někomu točí hlava, pomůže dívat se při otáčení na dlaň té ruky která má směřovat nahoru. Točit se můžete s otevřenýma nebo zavřenýma očima. Spíš doporučuji mít otevřené oči, zejména nemáte-li dostatečně bezpečný terén.


Následuje mezicvik, je to velmi důležitá součást celého procesu, protože nasměruje energii nižších čaker hlavně první, k sedmé na temeni hlavy. Zařazujeme jej po každém cviku.
Takže :
* Stojíme rovně , s mírně rozkročenýma nohama a uvolnění .
* Ruce jsou spuštěny hranami ukazováčků u sebe ,ve výši pohlavních orgánů
* S nádechem a současným sevřením konečníku a s představou směru energie od první čakry zvedáme dlaně ( jakoby každá dlaň hladila jednu polovinu trupu ) k sedmé čakře, a až do úplného natažení paží jako kdybyste dosahovali až do nekonečna .
* S výdechem ruce spouštíme a také kopírujeme pohyb energie rukama směrem dolů s představou, že vedeme stříbrného paprsek z nekonečna až k první čakře. Nadechujeme pomalu a stejně pomalu vydechujeme. Upozorňuji, že by někdo mohl mít problém dokončit nádech až nad hlavou. Pokud to nejde najednou, můžete to udělat tak, že první nádech směrem nahoru přivedete po srdeční čakru, znovu donadechnete - a dech následně vedete od srdeční čakry až nad hlavu ( říká se tomu kaskádovitý dech ). Mezicvik opakujeme 2x za sebou.
2. Tibeťan - " SVÍČKA "
V první řadě si je třeba uvědomit , že toto cvičení není žádné posilování svalů . Veškerou tzv. námahu co děláme, děláme pomocí dechu a stahování - svírání análu, konečníku či hráze - prostorem mezi konečníkem a pohlavními orgány / 1.čakra /

• Takže , ležíme na podložce na zemi , ruce volně vedle těla. S prudkým nádechem , přes nos , prudce zvedneme obě nohy tak aby svíraly s podložkou přibližně 90 stupňový úhel.
• Současně zvedneme hlavu k hrudi tak aby se dotýkala hrudi.
• Následně pomalu spouštíme nohy k zemi , s výdechem a úplným uvolněním. Opakujeme 21 x

* Následuje mezicvik:

3.Tibeťan - "PŮLMĚSÍC" Klečíme na kolenou , natažené tělo svírá pravý úhel vůči zemi a rukama si podepíráme svaly zadku tak , aby zachovaly natažené tělo i při následném pohybu .

* S prudkým nádechem se současným sevřením hráze se zakloníme do svého maximálního úhlu tak abychom byli zakloněni a ještě se nám od napětí netřásly stehenní svaly . Hlava je také zakloněná I v tomto záklonu s pomocí rukou na zadku jsme vyrovnaní a s výdechem, a současně uvolněním hráze se vracíme do výchozí polohy. Cvik opakujeme .
* Upozornění : Prsty na nohou jsou opřeny o zem .

Následuje mezicvik .

4. Tibeťan - MOST
Sedíme na podložce, ruce jsou při těle, dlaněmi se opřete o zem . Se sevřením hráze - konečníku as prudkým nádechem zvedneme směrem dopředu tak aby tělo tvořilo vůči zemi obrácené písmeno U , jako kdybychom chtěli udělat gymnastický můstek s tím rozdílem , že trup je vodorovně vůči zemi, a ruce a nohy jsou v pravém úhlu vůči zemi . Hlavu zakloníme .
S uvolněním hráze konečníku a současně s výdechem se vracíme do výchozí polohy. Opakujeme.

Následuje mezicvik .

5. Tibeťan - "STŘECHA"
Do základní polohy se dostaneme tak , že ležíme na zemi na břiše, zvedneme na ruce jen přední část trupu , přičemž tělo zůstává uvolněné a tvoří část oblouku . Nohy jsou na zemi a prsty jsou opřené o zem .
• S nádechem a sevřením hráze - konečníku s nádechem uděláme pohyb směrem nahoru tak, aby zadek byl nejvýše ,a tělo tvořilo trojúhelník se zemí - stříšku :
• S výdechem a uvolněním hráze - konečníku se vracíme do výchozí polohy. Opakujeme.



Poslední cvik který můžete a nemusíte ale je vynikající na dokončení, je následující :
• Leh na zádech , ruce při těle, ruce jen s nádechem vzpažíme prudce až za hlavu na zem.
• Potom s napnutím všech zádových svalů zvedáme ruce do pravého úhlu tak , že se nám dostanou nad obličej, přičemž při zvedání zadržujeme dech a současně napínáme špičky nohou jakoby jsme se chtěli prodloužit .
• S výdechem spouštíme ruce dlaněmi na obličej a chvíli je tam podržíme .
• Tento cvik opakovat dvakrát ne více .
Po cvičení je dobře si ještě chvíli v lehu relaxovat

Ještě pár poznámek :
* prudkost či rychlost pohybu je relativní a velmi individuální

* Není to posilování svalů - cviky se provádějí silou dechu
* není zde podstatná dokonalost provedených poloh - neznásilňujte se
* Začněte s prováděním každého cviku 5x, a postupně každý týden přidávejte o dvě opakování navíc. Cílem je postupné dosažení 21 opakování každého cviku. Další přidávání už není nutné.
* je dobře při nádechu se současným sevřením konečníku použít představu jako kdybyste vytahovali energii ze základní čakry středním kanálem až na sedmou .


Ukázka cvičení 5 Tibeťanů :


.
úvod k rituálu Pěti Tibeťanů:

.
zpracováno a upraveno podle
http://www.2012rok.sk/ , www.cvicte.sk + http://elizabehtin.wordpress.com/ + vlastní a doplněno

.
Článek je možné šířit jen s tímto platným odkazem včetně této poznámky

 

22 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Jarmila Jarmila | E-mail | 15. února 2015 v 8:55 | Reagovat

Mám prosím dotaz.Má se cvičení 5Tib provádět v pomalém jógovém rytmu a nebo opačně? Rychle?Viděla jsem ukázky s rychlým provedením cviků i na netu a tot rovedení je prý účinnější.Je to pravda a jaký postup je správnější? děkuji

2 Anna Bechná Anna Bechná | E-mail | Web | 18. února 2015 v 10:29 | Reagovat

Zdravím - vždycky je nejlepší zlatá střední cesta, věk cvičitele a jeho fyzická kondice. Osobně si myslím že jógový rytmus nikomu neublíží a splní svůj účel. Zejména 4. a 5. ritus v rychlém tempu by mohl vadit někomu kdo nemá v pořádku páteř , takže opatrně. Kdo se na tibeťany z nějakých důvodů necítí, tak i 1. ritus - roztáčení energie, mu hodně dá :-)

3 poutnicicasem poutnicicasem | 7. února 2016 v 10:22 | Reagovat

[ahoj, máš pravdu - neopírá se o prsty, vědomě jsem  tam tohle video nechala protože někomu zpočátku může dělat problém s přenesením váhy na prsty] ,  on udělal jednodušší variantu a myslím že se tím nic nezkazí ( video se mi zdálo nejlepší z těch co jsem našla a slouží jako odpich pro ty, co tohle cvičení ještě nikdy nedělali ani neviděli názorně předvést, hezký den :-)  :-) :-)

4 Joina Joina | Web | 26. července 2017 v 13:55 | Reagovat

Taky se pomalu začínám tyhle cviky učit. Třeba i pomohou a tady jsem se dočetla ještě o trošku toho více :)

5 Tibetan Tibetan | Web | 8. srpna 2017 v 8:52 | Reagovat

Zajímavé cviky, děkuji :)

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Od počátku až do konce, musel poutník projít po
úzké cestě i když někdy vedla přes skály a dokonce i údolím smrti.
Přesto se dala vždy, byl-li poutník pozorný, rozpoznat od všech odboček
kvůli usnadnění cesty, které vždy vedly do záhubyJohn Bunya