MĚSÍCE PODLE TČM, KVĚTEN – srdce

1. května 2018 v 9:37 |  zdraví - měsíce podle tradiční čínské medicíny
Květen je prý měsíc lásky, příroda je krásně rozkvetlá a plná života. Dynamika nabírá svého vrcholu. Podle astrologického kalendáře stále panuje jaro, avšak podle biologického nastává 16. května léto. Je to doba, kdy vše v přírodě láká svoji krásou a svěžestí jak zvířata, lidi, tak i všeobjímající energii.
Dny se pomalu, ale jistě prodlužují, jsou čím dál tím víc teplejší, máme větší potřebu trávit čas venku, setkávat se s lidmi, chodit do společnosti a vše směřovat k radosti ze života. Radost, snění, bezstarostnost jsou emoce, které podle čínské medicíny přísluší elementu ohně.
V květnu je nejvíce oslabeno srdce, kterému právě element ohně náleží. Vládnoucí barva je začátkem měsíce růžová, světle červená až, následně postupem dnů, sytě červená a rudá.

Proto je květen měsícem lásky, která živí naše srdce. Je nesmírně důležité pěstovat v sobě energii lásky a předávat ji bezpodmínečně dál.
...............................

Jak se oslabení srdce projevuje?
Srdce řídí krev, cévy, tepny a žíly. Pokud srdce funguje správně, krev v těle plynule proudí.Pokud je však naše srdce oslabené (a nejen fyzicky), proud krve je zpomalen a nastávají blokády, takové přehrady, které zadržují energii v našem těle. Krev z pohledu čínské medicíny nepředstavuje pouze krev jako tekutinu, ale je to jedna z forem životní energie čchi.
Oslabení srdce (myšleno nedostatek energie i přebytek) se na fyzické úrovni projevuje arytmií, dušností, otoky, hormonálními poruchami, nízkým nebo naopak vysokým krevním tlakem, potíže se spánkem a usínáním, bolesti šíje a hlavy, pocení, návaly horka, neklidem či maniodepresivními stavy.
Na duševní rovině je to žárlivost, extrémní chuť na sex, kterou je potřeba uspokojit, ale i nezájem o sex, hyperaktivní jednání, workoholismus, impulsivnost, hyperaktivita či vyčerpanost, ztráta energie a únava.
Jak se dostat do rovnováhy?
Jednoduše - posilujme svá srdce. Láska k sobě samému a následně ke druhým lidem a všemu kolem nás, vyživuje naše srdce. Emoce radosti jsou ukazatelem cesty, která je s námi v souladu a vede nás tou pro nás správnou cestou.
Upřímný a srdečný zájem o sebe, o druhé, o zvířata či v konečném (nebo počátečním ) smyslu o vesmír, je přesně to, co živí naše srdce a následně rozdmýchává životní energii.
Každý den od 11-13 hod je naše srdce nejaktivnější, je proto vhodné mít klidnější režim a nepřijímat nic, co nás extrémně nabudí (např. kofein, černý čaj, ale i hádky, stres nebo extrémní sporty) a není dobré jej zatěžovat ani velkým množstvím potravy. Vhodnější je krátký spánek nebo klidná procházka.
Obezita i nadváha výrazně přispívá k oslabení srdce, je proto důležitá denní fyzická aktivita. Pamatujte, že pro zdravé cévy a srdce je důležitý pohyb, stejně tak jako zařazení hlubokého dýchání. Srdce je sval, který pravidelnou aktivitou sílí. Zařaďme tedy do svého pohybu procházky, chůzi po schodech, plavání, jízdu na kole nebo i svižnější aerobní aktivity.
Jaké potraviny nám pomohou posílit srdce?
K srdci náleží hořká chuť, takže potraviny právě této chuti posilují naše srdce. Zařaďme do svého jídelníčku výrazné množství zeleniny, zejména čekanku, kopřivu, polníček, červenou řepu, červenou papriku, růžičkovou kapustu, rukolu, saláty, zralá rajčata, ředkvičky či artyčoky.

.......................
Z ovoce nám poslouží grep, kdoule, maliny, ostružiny, borůvky, angrešt - nebo kterékoliv, které právě roste.
Z luštěnin jsou to převážně naklíčené mungo fazolky, sójové klíčky, čerstvý hrášek, červené fazole. Mezi vhodné obiloviny amarant, pšeničné klíčky nebo žito.
Pro ty, kdo konzumují maso je vhodné střídmě grilované a hojně obalené v bylinkách, jehněčí a skopové. Je dobré omezit sůl, která zadržuje v těle vodu a vodu spíše do pokrmů přidávat. Omezit konzumaci smažených, nezdravě tučných jídel a uzenin. Naopak je důležité konzumovat v dostatečné míře, zdravé tuky (a to i když máme nadváhu).
Mléčné výrobky konzumovat převážně zakysané. Výborné jsou čerstvé bylinky a koření jako šalvěj, bazalka, oregano, rozmarýn, saturejka nebo kurkuma.
Na posílení srdce se doporučuje syrový česnek, zázvor, cibule, lněné semínko nebo také pití čajů z kozlíku lékařského, třezalky, meduňky, srdečníku, pelyňku, jmelí či pupeny, květy i listy hlohu..
.
PROČ KAŽDÝ MĚSÍC PŘIŘAZUJI K TEXTU I SPECIÁLNÍ CVIKY?
Efektivní cvičení nám šetří čas a energii. Zároveň zvyšuje účinnost cvičení.
Mezi nejvýznamnější efektivní cvičení pro zdraví patří cvičení podle ročních období a měsíců v roce, protože cvičení pro zdraví musí být správně načasované. Každý měsíc v roce potřebuje náš organismus něco jiného. Pokud takto cvičíme měsíc po měsíci ta cvičení která jsou k nim přiřazena, celý organismus se vyladí jako hodinky. Vše do sebe začne zapadat. Organismus funguje jako celek. Proto součástí výuky Václava Vocáska který je autorem videí, je přiřazování cviků na konkrétní měsíce.
Ze statistik vím, že mnoho lidí tyto cviky nevyužívá. Neuvědomují si význam efektivního cvičení pro zdraví a vitalitu..
Co je důležité cvičit na posílení srdce v květnu a v červnu :
1. Cvičení na regeneraci srdce:
.
2. Jak na posílení srdce a zlepšení krevního oběhu: https://www.youtube.com/watch?v=ucTQG5VYWiU.
.
3. Jak na bolest u srdce a bušení srdce: https://www.youtube.com/watch?v=rfOZR5bnHKw
4. Cvičení pro zdravé a šťastné srdce: https://www.youtube.com/watch?v=WxoU_9IPxXc

.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Od počátku až do konce, musel poutník projít po
úzké cestě i když někdy vedla přes skály a dokonce i údolím smrti.
Přesto se dala vždy, byl-li poutník pozorný, rozpoznat od všech odboček
kvůli usnadnění cesty, které vždy vedly do záhubyJohn Bunya